Colorado National Monument - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Gert en Liz - WaarBenJij.nu Colorado National Monument - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Gert en Liz - WaarBenJij.nu

Colorado National Monument

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

27 September 2012 | Verenigde Staten, Grand Junction

Hello dear followers,

Ja daar zijn we dan in de laatste staat van de 5 die we tijdens onze reis bezoeken. We zijn in Colorado, in Grand Junction om precies te zijn. We hebben nu (eigenlijk sinds Bryce al) 8 uur tijdsverschil met Nederland en dat blijft ook zo.
Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken, ook al hadden we maar een korte rit voor de boeg. Op deze manier waren we op tijd in Grand Junction en konden we rustig Colorado Monument zien, zodat we daarna lekker konden relaxen (morgen hebben we namelijk een rit van ruim 5 uur voor de boeg). Vanmorgen toen we de reacties bekeken, zagen we nog een last minute tip van Dirk en Ria (oom en tante van Gert). Zij stelde een andere weg voor naar Grand Junction, namelijk die langs de Colorado River gaat. Deze tip hebben we opgevolgd en we hebben heerlijk genoten van het uitzicht. Onderweg zagen we ook dat Gert hier zijn eigen kentekenplaat heeft (denk het onderste streepje van de I weg en je hebt GJT oftewel; Gert-Jan Takken. Compleet met plaatje erbij).In het park hebben we rondgereden en een paar korte mooie wandelingen gemaakt. Volgens de vrouwelijke parkranger was alles een must see, maar ja daar hadden we geen tijd voor en het was ook te warm. Sinds een poosje hadden we weer de airco aan in de auto, want het zweet vond al gauw zijn weg naar beneden. Gelukkig konden we aan het einde van de middag lekker afkoelen in het zwembad.
Nu nog even lezen en dan naar bed, want morgen is het weer vroeg dag. We gaan naar Estes Park om Rocky Mountain National Park te bezoeken.

Liefs,
Gert en Liz

• 28 September 2012 - 08:34

Dirk En Ria:

Goeden morgen ,

National Monument is inderdaad heel mooi. Vanaf het Visitors Centre kun je helemaal langs de rand lopen.
    Vergeet in het Rockies National geen warme kleding mee te nemen. Het kan boven nog wel eens koud zijn.
    Morgen naar Denver en doe de groeten aan Gerald, dit is een grote, goedlachse neger, die aan de receptie werkt. Tenminste, als jullie in het VQ-hotel zitten. Verder heeft Denver ook nog een geweldige winkelstraat, autovrij, namenlijk 16the street.
    Nog heel veel plezier de komende twee dagen en we zien jullie weer in 't Veen.
    Dirk en Ria

• 28 September 2012 - 22:36

Rolinda:

Het boompje op de kenteken staat voor takken toch?? ;) die i denken we wel weg :p

• 29 September 2012 - 05:21

Gert En Liz :

@ Dirk en Ria: Het is inderdaad koud in de Rockys. Maar we hadden ons goed voorbereid, we dachten namelijk dat het slecht weer zou worden, maar gelukkig was dat niet het geval. Wij zitten ook in het VQ hotel en zullen de groeten doen aan Gerald als hij er is. Bedankt nog voor de tip. In Denver hebben we eindelijk de tijd om te shoppen;)
    We gaan zeker nog volop genieten. Dinsdagavond komen wij aan.
    Liefs, Gert en Liz
    @ Rolinda: Ja klopt. Boompje is inderdaad Takken om het nog extra te illustreren;)

• 29 September 2012 - 23:33

Alie:

Mooi verslag weer en hoe krijg je het voor elkaar je eigen kenteken plaat.....alles is ook mogelijk in USA!! haha